Controle van de woning

Je hebt je huur bij ons opgezegd. Voor de controle van jouw woning plannen we een afspraak met je in. De eerste afspraak is meestal binnen 2 weken na je huuropzegging. De laatste afspraak is op de einddatum van je huurcontract.

Veel gevraagd over Controle van de woning

Ik heb mijn huur opgezegd. Komen jullie mijn woning controleren?

Algemeen

Ja, we plannen twee afspraken met je in. De eerste afspraak is de voorinspectie. Deze plannen we zo snel mogelijk. De tweede afspraak is de eindinspectie. Deze vindt plaats op de laatste huurdag. Dit is de dag waarop je de sleutels in moet leveren. De verhuurconsulent neemt contact met je op om de afspraken te bevestigen.

Wat houdt een voorinspectie in?

Algemeen

De verhuurconsulent en een medewerker van onze aannemer komt bij je langs om te bekijken hoe de woning er nu uitziet en wat er gedaan moet worden om de woning weer verhuurbaar te maken. Er wordt met je besproken welke van deze dingen door jou gedaan moet worden en wat wij voor onze rekening nemen. Hiervan wordt een verslag gemaakt met foto's.

Hoe lang duurt een voorinspectie?

Algemeen

De voor inspectie duurt gemiddeld één uur. Dit is afhankelijk van de grootte en de technische staat van de woning. Er wordt ook genoeg tijd uitgetrokken om de vragen die je hebt over het opleveren en eventuele overnames te beantwoorden.

Ik ben het niet eens met wat er besproken is tijdens de voorinspectie. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

Vaak kom je er wel samen met je verhuursonculent uit. Kom je er jammer genoeg toch samen niet uit, dan kun je dit schriftelijk bij ons aangeven. Dit kan via het contactformulier.

Ik heb een afspraak voor een voorinspectie en ik wil de afspraak graag verzetten. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Hiervoor kun je contact met ons opnemen via contactformulier of via 024-3820100.

Moet ik als huurder zelf aanwezig zijn bij de voorinspectie?

Algemeen

Er moet altijd iemand bij de inspectie aanwezig zijn. Dit is bij voorkeur de huurder zelf. Als dit niet mogelijk is dan mag je iemand anders de inspectie laten uitvoeren samen met de verhuursonculent. Geef dit ruim van te voren door.

Ik heb mijn huur opgezegd. Hoe moet ik de woning achterlaten?

Algemeen

Daar is de voorinspectie voor. Dit wordt dan met je besproken. Dit kan namelijk per woning verschillen.

Ik kan de woning niet opleveren volgens de regels die jullie hebben aangegeven. Wat nu?

Algemeen

Neem hierover contact op met de verhuurconsulent via 024-3820100. Afhankelijk van de reden kan de verhuurconsulent met je meedenken. Wellicht kunnen wij enkele werkzaamheden voor je uitvoeren. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Ik heb de huur opgezegd. Hoe moet ik de tuin achterlaten?

Algemeen

De woning en berging/schuur zijn via een tegelpad bereikbaar. De tuin is vrij van zelf aangebrachte bouwsels, vijvertjes, te groot geworden begroeiing, onkruid en dergelijke. Tuin en erf (groenstrook, inrit en/of moestuin) worden opgeruimd en schoon opgeleverd. Begroeiing tegen muren van woning, berging en tussenmuur verwijder je. Te grote bomen laat je snoeien of verwijderen. Wacht hiermee tot de voorinspectie. De verhuurconsulent beoordeelt wat er moet gebeuren.

Ik heb de woning volgens jullie niet goed achtergelaten en nu heb ik een rekening gekregen van jullie. Ik ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?

Algemeen

Je kunt hierover contact opnemen met Woonwaarts en aan ons laten weten waarom je het er niet mee eens bent. Gebruik hiervoor het contactformulier.

Ik heb aanpassingen in de woning gedaan. Mogen deze in de woning blijven zitten?

Algemeen

Tijdens de voorinspectie worden deze aanpassingen beoordeeld. Dan kan worden aangegeven of deze wel of niet mogen blijven zitten.